Friday 8 May 2009

Dah nama pun orang muda…

Salam wbt..

"ana ni kalau bab-bab nak ingat hadith atau al-quran ni.biase-biase aje..tp kalau bab cakap-cakap orang tua-tua ni..ana memang mesyi(pandai) la.Orang-orang dulu ada kata..orang muda ni ada tiga sifat dia…"

"kalau main nak menang, kalau makan nak kenyang,kalau kerja nak SENANG''

Haa..ini kata-kata seorang ustaz masa dia bagi tazkirah sewaktu penutup pertandingan futsal antara Smart Circle tahun 2 & 3 tempoh hari..aku memang agak tertarik la dengan ungkapan ustaz ni..mmg betul pun apa yang dia cakap ni..org muda(maksudnya anda yang tgh baca ni lah..haha) mmg la sifat dia ni asal nak buat kerja aje mesti nak yang mudah-mudah..pantang ada leceh-leceh sket..anda semua tak rase mcm tu ke??

Kita semua sedia maklum..student2 kat Alex ni memang terkenal la dengan esemen yg berlambak-lambak..sampai kadang2 malas nak buat pun ada..kawan2 semua..ini namanya susah2 dahulu senang2 kemudian..of course la sekarang kita semua sibuk yg amat..tp anda semua jgn lupa..oral exam dah lama tak ada..so bersyukur la sikit ya??

Yet..aku memang kadang2 ada tak puas hati la dengan certain2 pihak..yang amat amik mudah esemen2 ni..haha..kerja mmg nak mudah aje.duh.control C and then control V,meaning that main copy paste je sume..tp itu ok la lagi..ini bila dah copy address..memang la dalam word,the address will appear in blue..punya malas sampai bila print pun biru..hadui..hahaha..aku boleh gelak aje lah..nasib baik la doctor2 tu sporting..buat nya kita dapat yg strict..jenuh!!!(kesian sebahagian kawan2 group 1 n 4..haha)

Jika ada yg terasa..aku minta maaf..tak ade niat pun nak bantai sape2..ape2 kata kita same2 lah berubah..aku pun bukan lah baik sgt..copy paste ni mmg lumrah la kan =p

Td baru je abis meeting post-mortem BOOM. Ada byk perkara dibangkitkan kat situ..and antara yg diperkatakan..masalah teknikal..ya2..aku ajk dewan dan teknikal..ok..jadi secara lumrahnya..memanglah kritikan itu utk aku..trima kasih semua..bila pikir2 balik..rase kecewa pun ada..apa la aku buat sebenarnya on that day.disebabkan masalah teknikal ni..the flow of the program was interrupted a bit =(..aku amik mudah sangat rasenya(kalau kerja nak SENANG..haha)..anyway..terima kasih pada yang menegur..kalau aku kena lantik lagi jadi ape2 lepas ni..inshaAllah..i'll do better next time..('',)

Btw..aku sgt respect la dengan section 5..diorg semua setuju utk bayar denda(segenih) jikalau datang lecture/practical lambat..kalau ponteng ape cite ha??haha..ini maksudnya diorg ambil berat soal ni..bukan nak mudah aje sume..kalau la benda ni apply kat section aku..aku rasa..section aku mesti kaya punya..haha..no offense ok budak2 section kesayangan aku..dah nama pun kita laki..tp sebenarnya boleh aje nak datang awal..come on guys..kita boleh!!!

Terima kasih kerana sudi membaca..andai ada point2 yang boleh diguna pakai..sama2 kita aplikasikan ya..

Have a nice day('',)

16 comments:

CONNIE said...

ape lagi din, apply la kt section korang.buat 2 ghenih la. seghenih ape barang. :P

Abu Ammar said...

haha..xpe2..kita tgk la dulu kesannya kat dak2 sec 5..

kalu berkesan..boleh jugak tuh..haha

Bohemian Virtuoso. said...

aduh din.

Kopak aku ngan boi nanti.
Cani, kte buat, tp aku jd bendahari.
Hahaha.
So bleh auta audit nnti.
Hahaha.

Aku perlukan booster din, bagi aku booster skit din, bg aku smgt skit din. Jgn bagi jambu, aku x gay da. Hehe.

Majulah Barca utk dunia.

ainfarhan said...

owh, kau rupenye tekinikal!
patutlah group aku punye ldk x bole bkk slide.
cis!
ni kira ko sabotaj lah ni?
haha



aku akan senyap je dgn isu segenih.
haihlaaa~

iman nasuha said...

semua orang buat kesilapan..
thomas edison yang wat mentol tu..setelah beribu2 mentol yang dia cipta..baru jadi..jadi apa yang penting..kita kenalpasti kesilapan kita..dan cuba belajar untuk perbaiki..anyway..keep up the great job!

*sedang berusaha untuk datang awal juga..
*satu lagi cadangan rule baru..sape ngantuk dlm lecture bayar nus genih..sape setuju angkat tangan!

Anonymous said...

saya tak setuju sapa mengantuk kena bayar nus genih.
saya juga tak setuju sapa datang lambat kena bayar segenih. saya rasa dak2 section 5 pun ramai yang tak setuju. tapi terpaksa taat. haha. jgn marah kwn2.
kalau nak buat denda lebih baik buat yang bermanfaat untuk semua.
lagipun kita dah masuk U, its all on yourself. no queen control meh~

Mohd Zulhilmi Bin Azelan said...

salam bro..actually u've done a great job on that 'BOOM' day..mayb sbb xde org yg tolong raseny..samela unit aku pun..aku buat krja sorg2..memg mengah la..so kita better dgr nasihat bro pengarah..cari org lain utk bntu kita..jange keghijo soghe2..

psl kutipan denda tu, ada pros n cons la..tp yg past & past, akhwat2 eh ikhwah sction 3 mjroriti xkan stuju..klau erfan dh decide pun,diorg xkan byr..paham2la..stndard bapak2 org smua..mana bleh pksa2..mayb bleh tukr cara lain dlu.. e.g. bg peringatan dlu ke..(kena amar maaruf dlu utk sction 3 nih..hehe)

Abu Ammar said...

salam..wah..mcm2 reaksi ada..ok2

to penkt..ha..ko jgn riso bro..mmg xkan apply punya utk sec kita..haha..sape nak kutip pun,sume pun bukan awal sgt =)

tp paan..eh mana pulak aku sabotaj..aku kena jge sbnarnya..dah laptop rosak..nak wat cane..tp ko dah mng tu..syukur la weh..ni nak tegur ni..dtg lec awal sket weh..

to iman..tq byk2 jd technician adhoc..really sori actually..iA will be better next tym =)..owh xstuju2 nus genih utk tdo..sape nak kutip pun..

to ano..hmm..no comment..diorg yg sepakat..so kena accept je lah..ala..segenih je pun..at least org pompuan x bazir duit beli ROKOK.

to zul..tq zul..tu la kan..patut kita lantik assistant la..mudah sket kan..aa..sec kita mmg xkan buat pun..kita dua org ja jenuh nak byq da..haha

anwar azhari said...

hahaha..

post yg best..

yg part assignment warne biru tuh..

ana ad gak tgk membe2 ana 1st year cmtuh gak..

huhuhu..

terlalu mudah utk kantoi ngan prof..

ainfarhan said...

yelaah.

i am working.

Abu Ammar said...

haa..tepet..ko tegur2 la kawan2 ko tuh..jgn jd mls sgt..haha

paan..wah3..bgus2..same2 nantikan..hehehe

'ammu sayyid said...

masyi or mahsyi? or masywi? haha..kene blaja kan PD lg din...

Anonymous said...

salam alayk din, hehe!
best jek entri nie...=D
errm, pasal bayau2 tue, aku rase sec 3 abadan abada2 3aL khalis x kan diapplykan, haha!... walopon sebenarnyer banyak gak manfaat. Tapi ader orang x nampak manfaat dyer, tue yg kate x setuju, huhu. aku terpikir ginielaa, nape bley ramai orang yang takut bler hudud nak dijalankan kt mesia, padahal xdop kaetan pon dngan dyer, melaenkan kalo dyer merupekan orang yang dah terbiase buat kesalahan2 tue, toL x? kalo dyer x buat salah, hudud tue sbnarnyer bley protect, bagi manfaat tuk diri dyer n kuarge dyer skali. paham x din? haha! ayat aku tunggang terbalik laa, aku pon dh penin... ma3alesy Ya 7aam!!! =p

Abu Ammar said...

haha..

'ammu..mush 'arif..tab masyi..haha
bahebbak masywi..firakh yakni =p

syak...btul3..aku stuju awi2..sec 3 ni xyah wat ape laa..kita bantu je lah sape2 yg patut dbantu n nasihat mane2 yg boleh kan?nak denda2 ni leceh aa..haha

bab ada yg xstuju tu..almaklum lah syak..kita ni hidup mg xmampu nak puaskan hati semua pihak..msing2 ada pendapat masing2..kalu dorg xsuka itu hak diorg la..sbb tu ada konsep majoriti/minoriti..minoriti kena ikut majoriti..kan??

kita tgk la apa jd ngn sec tu..haha
regardless of evrything..kalu bab hudud..of course kena jalankan..sama2 doa agar masa depan..hukum mampu dilaksanakan..AMEEN

Anonymous said...

seksyen 3??
sape lmbat byr segenih??
haih..dah lepas main bola pun xblh nak byr duit padang,apa lagi nak byr kalo dtg lmbt..

Abu Ammar said...

hahah..ko jgn la marah sgt..biasa la tu..lepas main penat..then terlupa..
bukan sengaja xmau bayaq tu..

maybe mekanisme nak byr tu kena ubat sket aa kot next tym..