Thursday, 27 August 2009

rambang mata

hujan tak henti-henti di sini

salam 1 malaysia..hehe

disebabkan lama tak tengok kalender..jadi aku hampir2 lupa hari ni hari apa ya..thats the bad side of long hols i think..=D

ok..dah masuk 5 ramadhan rupanya..kejap btul..korang sume dah bace juzuk berapa ??haa..sile muhasabah diri ok..bulan ramadhan ni bulan dimana al-quran turun..so sama-sama la banyakkan bace.

bile tgk tv..sekarang diorg eja bulan pose ni as ramadan..bukan ramadhan as before..xpe..perkara kecik..tp rasanya bulan2 pose ni..pihak tv patutnya kurangkan iklan sabun,tuala wanita,perfume..dan lain2..haha..abis kurang pahala lelaki..adalah lebih baik kalau kite pun..kurangkan menonton tv =)

semalam buat pertama kali..aku pergi BAZAR RAMADHAN..sebelum ni bukan tak nak pergi..tapi malas..kemudian hujan..dan orang yang terlalu ramai..kalah stesen keteapi Ramsis..haha..

the point is..bila kat sana..rambang mata!!macam-macam ada..kalau ikut nafsu ni..semua nak beli kot..apam lenggang..cendol..murtabak..bla bla(anas sabar ye kalau ko baca post ni..haha)
tengok macam semua pun sodap..nasib baik la akal ni melepasi nafsu(semalam je la)..jadi aku pun balik la dengan 2 ketul ayam goreng..sikit je kan..diet la sket..haha

rambang mata dalam konteks lain pun ada..ada dikalangan cik adik-cik adik yang pergi bazar tu..aduhai..their dress was a bit awful..come on la..ini dah la bulan puasa..dont you realize..dengan berpakaian sebegitu..boleh mengurangkan pahala orang lain juga..tak pa..there's still time to change.kan?

"Berapa ramai orang yang berpuasa mereka tidak mendapat apa-apa balasan melainkan lapar dan dahaga."
fikir-fikirkan =)

thanks for reading

selamat berpuasa

6 comments:

CONNIE said...

salam satu malaysia.aku bru igt nk praktikkn kt blog.he XD

pasal food.alhamdulillah,takde lg nafsu nk mkn bnyak2.

pasal pakaian.erm, enviroment mmg bnyak influent kt kaum wanita. sgt syukur blaja kt alex.

(anas tak blik msia ke?)

din said...

hehehe..prominent btul salam 1 malaysia ni..pelik pun ada..nvm

bgus la nafsu mkn dah xde..
kurang mkn=kurang sakit =)

berdasarkan pemerhatian..aku stuju juge pasal pemakaian ni..suasana kat mesir ada kala lebeh baik

haa.anas xbalik..mencari ilmu di ardhul kinanah =D

afeez.gonzalez said...

salam 1 malaya juga..
ai..2 ketul tu dikire diet lagi ke..hehe..high kolestrol tu..

pompuan tu gatal-gatal kulit kot..so nk kene dedah kt mtahari sket..H1N1 kan..
haha..

din said...

hish ko ni..standard akuu ye la diet..

ko lain la..2 ketul..full of fat tu=p

nanti2 diorg sedar la tu..amin

amMar Lorh.....:-p said...

salam ramadan....
erm....ramadan ea?...errr
perutku everyday cirit pg2....haha
mkn pe ntah.....
da bese dgn makanan arab kot bro....
u ni pe cer??
lemak tambah ka?...
hahaha

din said...

heh..ko ni ammar..ape cer skt perut je..wahaha

u jgn xtahu..i nak buat attchment dah ni..inshaALLAH laa
hehee

mana ada tambah lemak.fit ni..ekeke
jumpa kat msr la..tgk sape tambah lemak =D