Monday 10 August 2009

apa dah jadi

saya sayang kawan saya..tapi saya blank =(

salam wbt

aku ada seorang kawan..dia lagi muda dari aku..more or less 4 years younger..
dulu-dulu..dia panggil aku abg din..that was so nice of him..sampai aku pun kadang-kadang jadi malu..haha
masa dia form 3..dia dapat 8a pmr..hebat lah tu..untuk seorang budak kampung..
then..dapat pulak tawaran masuk SBP..SDAR in particular..
ada satu masalah timbul..mak ayah dia too overprotected..maklum la..anak bongsu..

then aku pun fikir sampai bila nak duduk bawah ketiak mak weh..tapi siapalah aku nak bersuara masa tu..

3 tahun berlalu..
tadi aku jumpa dia balik..aku bonceng moto..dia pun bonceng moto..jadi terserempaklah..
aku tak perasan pun dia..muka dah lain..

"wei din..hang ingat dak budak tu?"

"sapanya?"

"dia tu la ****** anak cikgu ***"

"loh..awat jadi lagu(macam) tu?

sekarang dia dah lain..muka ala-ala samseng..hidu gam..dia pukul mak dia dengan kayu hoki..
im sad..seriously..

7 comments:

sm. said...

hmmmm...
try la dekat dgn die semula.bg nasihat elok2.dengan cara yang berhikmah.moge2 dilembutkan hati:)
mungkin ade sebab kenape die jdk mcm tu.

que sera sera said...

Salam

Your story reminds me to a case I saw last week…samela, a good boy who suddenly changed sniffing glue and stop schooling since then!
Dan ape yg agak sy kesal, his parents wait for 7 years utk bawa die jumpa doctor…tunggu sampai anak dah x igt even tahun n starts to have hallucinations…

So, for me, as a fren, awak cuba bantu sket2 la…yg termampu…
Maybe talks to him biasa2 dulu before crita sket2 bout side effect of hidu gam ni…
Gum ni murah,tp mmg paling bahaya la~
Try to attract him to other activities ke…who knows it’ll help!
Support yg paling penting utk diorang berubah selain kekuatan diri sendiri

So,GUDLUCK

CONNIE said...

people change.kan?

well,at least we can pray for him.

kalau "abg din " die ni boleh tolong nasihat kn die.that's more than enough.

Muhammad Anas bin Kamarudin said...

salam... ha... time ni la nak aplikasi 'dakwah fardhiyyah'...

good luck!!... dgn menjelang Ramadhan tak lama lagi, iA akan menjadi lebih mudah, hati pun lembut... plan your work, work your plan...

Quran [9;41]

Anonymous said...

malessezia furfur dah makin jadi teruk kan...

doakan je la yg terbaik...

bc blog mzmm...ade kes camni gak...
hurhur...

mzmm said...

oh...kes overprotected nih...
dlu pn aku ada sorg ckgu ni amat rapat ngn aku cite kat aku...tp pelaku bkn budak..tp da jd ckgu..mak dia overprotected dia smpai nk amik lesen keta/moto pn xkasi..katenye takut eksiden...baek tompang kawan..last2 anak mak tu da xjd anak mak lagi...jd pak turut pmpn ( awek dia )...isk3 smpai xbalek umah..smpai xg ngaja..last2 maki mak dia...ksian

Abu Ammar said...

salam

to s.m,rosila,connie
mekasih byk2 memberi semangat..still aku masih blank..but dont worry..i'll find a way..=)

to anas k..
ha..seb baik ko igtkan..xpe..dakwah fardiyyah ada dicuba iA =)

to anon..
hmm..agak la msia ni..takut2

to pok jek
ui..dasat cikgu tu..aku pun rase..parents jgn overprotected sgt..nanti anak2 rase terkongkong..tambah pulak kalau benda2 yang mak xbg..kawan2 sume bley buat..aduyai