Thursday, 11 February 2010

tears trickling...

wajib tgk video ni!!!

salam wbt

sekadar berkongsi sebuah video yang bagi aku sangat menarik..in fact aku tak pernah jumpa lagi program seumpama ni..

dalam rancangan ni..few people were asked..what will happen if Rasullullah is still living among us..
to my astonistment ada sampai yang menangis

sile la tengok part pada min 6:20..that lady was crying..
aku pun hampir-hampir sebak sebenarnya..naseb baik la sekejap je..
seriously i can't stand tears trickling..

'ala kulli hal
marilah sama-sama kita fikirkan kembali..dalam dunia kita sekarang ni..masih ada lagi manusia-manusia yang sangat suci hatinya..

kita pula bagaimana..tepuk dada tanyalah iman

wallahu'alam



p/s: serius aku tak boleh tahan tengok orang menangis ni..

12 comments:

Anonymous said...

terbaik den...

Orchid Lah said...

thanks for sharing :)

Anonymous said...

nice one..very nice!
ya,it made me cry
thinking of what should i say?
just wanna say..
bring me t0gether..
*i love him..i miss him.a l0t!*

thnx for sharing..
together we strive for the infinite excellence~

kari ikan sedap! said...

Seakan2 rancangan wakenabeb!

Ironinya,tetesan ayer mata yg keluar itu lahir dari hati yg SUCI, cintakan Nabi sedalam2nya diterjemahkan dlm bentuk perbuatan sebelumnya..

Berbeda dari dulu, sgt kecik bilangannya di zmn skrg..

Moga tergolong kita smua dlm golongan yg sedikit itu..

Ameen~

oozing87 said...

good entry! beneficial to others too:)

ammar lorh said...

salam bro...
pergh....
bes seyh rancangan ni....
bgs gle wo dat lady...sampai menangis tu dato'...
huu...
n d best part gak dlm tu adalah,we dont focusing yg disadvantages but advantages....
bgs seyh..
alhamdulilah....
doakan kiteorg bro!

ainaklose said...

slm abg din..just wanna say thanks sb share the vid..nice one lah! btw, slamat bercuti =)

Neo Rantissi said...

very nice, very nice indeed, a reminder for all of us!

moga amal kita saban hari akan meningkat demi menghampirkan diri kita dengan Baginda s.a.w.

din said...

anons, lala bees,cik ira,zainal..
Terima kasih sudi meninggalkan comments..jom kita sebar2kan video tu..video menarik la katakan =D

aina..
same2..and bittaufiq wannajah utk xm nanti =)

pok del
camne la agak2 kalau org tanya soklan camni kat org msia kan..
cuma lontarkan persoalan

ammar
hah..gudluck xm bro..may Allah be with u.

Dr Anas MA said...

" CINTA DENGAN AL-HABIB BUKANLAH (xcukup) SEKADAR DENGAN SETITIS DUA AIR MATA,
TAPI USAHA DAN AMAL"
-USTAZ AMRU KHALED-
=)

JHaZKiTaRo said...

good one!!!! anyway, salam jauh dari bumi Dublin, Ireland... blog walking kejap.. ada masa datang laa singgah my blog.. :)

Anonymous said...

sangat bagus rancangn nih..
kan bagus klu malaysia ade buat rancngn seperti ini..
ini x, bnyk dgn rancngn realiti tv..realiti kehidupan di akhirat kelak bagaimana?? artis diagungkan. shabab akhlak punah ranah..masyarakat tonggang tebalik..
hurm.. kerugian yg amat..

"selawat dan salam ke atas Nabi"

i wish i'll be with him.. insyaAllah